Ademen​

Afhankelijk van jouw vraag, bied ik je een passend traject aan. Soms krijg je in 1 individuele sessie genoeg inzicht om mee verder te kunnen. Als je patronen wil doorbreken is er meer tijd nodig om nieuwe inzichten te integreren in je dagelijkse leven. Reken dan op een traject van 3 tot 5 individuele sessies verspreid over 2 à 3 maanden. Deze sessies bestaan uit gesprekken, bewust ademen, lichaamsgericht werk en coaching. Tussentijds is er contact via email en je krijgt eenvoudige oefeningen waar je thuis mee aan de slag kunt. Dat laatste vraagt niet veel tijd van je maar wel commitment. 

Ik gebruik de onderstaande ademtechnieken: 

 

Verbonden ademen is een bijzonder krachtige techniek om het hele ademhalingssysteem te openen. Onbewust houden we onze adem vaak in om dat wat we niet willen voelen, te onderdrukken. Dit belemmert de doorstroom van energie. Door voluit te ademen kan alles weer stromen. Emoties als verdriet en boosheid kunnen zonder oordeel worden waargenomen en doorvoeld en dan blijkt dat ze op een wonderbaarlijke manier vanzelf kunnen oplossen. Herinneringen die in het lichaam zijn opgeslagen kunnen aan de oppervlakte komen. Als je doorademt kun je dat gewoon laten stromen en dat is bevrijdend. Je hoeft niet te weten wat je voelt en waar het vandaan komt, het verhaal doet er niet toe. Het ruimt lekker op, geeft energie en is uiteindelijk heel ontspannend. Ook kun je in een verruimd bewustzijn komen waardoor je vanuit een heel ander perspectief de ‘werkelijkheid’ kunt zien. Dat kan letterlijk mind-blowing zijn.

 

Hartcoherente ademhaling is een rustige ademhaling die zorgt voor meer rust in je hoofd en ontspanning in je lijf. Hartcoherentie zegt iets over de hartritme variatie (HRV). Dat is de variatie in tijd tussen twee opeenvolgende hartslagen. Als deze groot is ben je ‘coherent’ en in ‘flow’; denken en voelen zijn dan in balans. Met behulp van een feedback apparaatje kan de HRV worden gemeten. Tijdens een individuele ademsessie word je begeleid naar hartcoherentie. In deze staat kun je vanuit een ruimer perspectief naar je leven kijken. Je kunt beperkende overtuigingen en emoties waarnemen, voelen en loslaten. Je krijgt antwoorden op vragen, niet vanuit je hoofd maar vanuit je hart. 

Twee keer per dag een aantal minuten bewust hartcoherent ademen helpt om meer rust en helderheid te krijgen en bevordert flow.

 

Wim Hof ontwikkelde een ademtechniek die zorgt voor meer vitaliteit en mentale en fysieke kracht. Geschikt voor bijvoorbeeld mensen die chronisch moe zijn en mensen die niet meer goed kunnen ontspannen. Het is ook een geweldige methode om te mediteren; na een paar ‘Wim Hof rondjes’ kun je nagenieten in een verruimd bewustzijn.